میم،صاد

الف لام میم صاد

میم،صاد

الف لام میم صاد

میم،صاد

الف لام میم صاد...کتابى است که به سوى تو فرو فرستاده شده است، پس نباید از آن تنگدلى یابى، تا بدان هشدار دهى، و پندآموزى براى مؤمنان باشد.

سوره اعراف. آیات اول و دوم

جهنم، بزدل،حقوقدان و دیگران!

سه شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۴۶ ب.ظ

یک عده به ظاهر شعار می‌دهند ولی بزدل سیاسی هستند و تا حرف مذاکره پیش می‌آید می‌گویند ما می‌لرزیم.

به جهنم؛ بروید یک جای گرم برای خود پیدا کنید. خداوند شما را ترسو و لرزان آفریده است....

حسن روجانی-رییس جمهور ایران-بیست مرداد هزار و سیصد و نود وسه

***

خیلی حرف ها می شود زد درباره ی این جملات. درباره ی رییس جمهوری که خود را حقوقدان می داند. درباره ی مردی که قولِ مدارا با منتقدان و احترام به آنها را داده بود...اما عجالتاً خیلی حرف ها نگفتنی اند. باید بمانند برای بعد. برای «بعد»ی که شاید حقیقت های بیشتری،آتش فشان شوند و بیرون بریزند. آری؛آن حرف ها بماند برای بعد...

۹۳/۰۵/۲۱
محمدصالح سلطانی

ایران

سیاست

نظرات  (۴)

۲۲ مرداد ۹۳ ، ۰۴:۴۴ ویسپار آریانا
نخست این که آقا حسن خان، روحانی هستند نه روجانی. (همینطور محض فتح باب سخن.)

دوم اینکه بنده به شخصه بسیار راضی ام از این سخنان رئیس جمهور. و اصلن قبول ندارم این رو که ادبیات ایشون رو به احمدی نژاد مقایسه می کنن. این حرف ها کوبنده و محکم بود و حرف های اون از سر جهالت و کم خردی. روحانی بی ادبی نکرد.

معاونش گفت حرف های رئیس جمهور از سر صراحت بوده نه عصبانیت. اما میگم حتا از سر عصبانیت هم باشه من ایرادی به روحانی وارد نمیبینم. تو فکر کن یک سال رئیس جمهور باشی و بلااستثنا (بلااستثنا!) هرکاری که میکنی، هر تصمیم خرد و کلانی که میگیری یه عده بیان ابراز نگرانی (نه انتقاد) کنن. انتقاد اولین هدفش شخص انتقاد شونده ست. اما این افراد همیشه نگران، اگه دقت کنی روی صحبتشون همیشه با مردم و عوامه.

من بهش حق میدم.

پاسخ:
پاسخ:
بنده هم حق عصبانیت برای ایشان قائلم. طبیعی ست. اما وعده های رای جمع کن ایشان را در خرداد 92 مرور کن. چقدر قول تسامح با منتقدان،آزادی بیان، حفظ حرمت مخالف و... داده بودند! این بود؟ سطح تحملشان یک سال بود؟
چه روحانی چه احمدی نژاد، برای هر رییس جمهوری این ادبیات زشت است. در شان او و ملتش نیست. نسبت جهالت به احمدی نژاد هم،اندکی بی انصافی است.

ببینم فرق نگران های نظرات رو با منتقد می دونی؟!! اولا که خیلی هم مدارا کرد. گفت اصلا بروید به جهنم تا گرم شوید چون می لرزید! حسن تعلیل هم داشت!
بعد هم، همانگونه گفتش بهداد، منتقدین را حرفی نزد. روی صحبت با نگرانهایی بود که در کار خلل ایجاد می کردند و با کارشکنی هایشان مشکلاتی را در ابنای کار منجر شده بودند و هی می گفتند مذاکرات به نفع ما نیست. اینان منتقد نیستند، ضد سیاست های نوگرای دولتند و اعتراضشان، از این است که چرا دولت دارد جلو می رود. آدمی که خودش را به خواب زده، باید به جهنم سوق داد! گرچه من شخصا طرفدار هیچ رئیس جمهوری نبوده و نخواهم بود.

پاسخ:
پاسخ:
دیوار حاشای روسای جمهور،همیشه بلند بوده و هست. منظورم اینها نبود، آنها بود! یا این جمله ی تکراری که «منظورم آن عده ی خاص بود که فلان...». مطلب روشن است. دکتر پرزیدنت از شدت فشار مشکلات و شرایط سخت کاری، یک لحظه عصبی شدند و آنچه که نباید، بیرون پریده. سخت نگیرید. کاری است که شده!!

این جهنمی های از نگاه رییس جمهور، ابلیس هم باشند رییس جمهور یک کشور دموکرات حق ندارد این طور بکوبدشان. حق ندارد فحششان بدهد. در شان یک حقوقدان نیست اینطور حرف زدن. نیست.
فکر نمی کنم از دهنش پریده باشه. کار شده بود روش. حتی بخش «به جهنم» اش.

پاسخ:
پاسخ:
شاید...به هر حال ایشان فعلاً رییس جمهور هستند و حرف بیشتری نمی شود زد.
۲۵ مرداد ۹۳ ، ۰۵:۳۴ ویسپار آریانا
یک لحظه عصبانی شدند؟ شدیدن مخالفم!

آدم وقتی "یک لحظه عصبانی" میشه و کنترل از دست میده که ناگهان با یه خبری مواجه بشه و هجوم ناگهانی احساسات لحظه ای به منطقش غلبه کنه. ولی رئیس جمهور یک ساله داره با این نگران ها روبرو میشه و ژانگولر هاشون چیز جدیدی برای حسن روحانی نیست که بخواد احساساتیش کنه.
جدا از همه اینا، حسن روحانی علاوه بر رئیس جمهور بودن، حقوقدان برجسته و خطیب برجسته تری هم هست، که هردو اینها نیاز وافر داره به کنترل به صحبت و لحن و کلمات. تقریبن مطمئنم رئیس جمهور قصد این کار رو داشت.

و درباره قول هایی که نوشتی. ارجاعت میدم به اون ماجرای حضرت علی که وقتی توی مسجد خطبه می خوندن، تعدادی شروع می کنن فحش دادن و ابراز نظر مخالف کردن. امام فرمودن تا وقتی حرف می زنن کاری بهشون نداشته باشین. وقتی حق دستگیر و تنبیه شون رو دارین که شمشیر به دست بگیرن.

این یعنی آزادی بیان. تا وقتی اعتراض دشمنت مخل و مانع نیست، بذار هرچی می خواد بگه، اما اگر خواست خرابکاری عملی کنه، حتمن برخورد کن.
روحانی تا به حال به هیچ منتقدی توهین نکرده. این لحن محکم (که من توهینی درش نمیبینم) برای کسانی به کار گرفته شده که اعتراض هاشون رو با قدرت و نفوذی که دارن، بهش شکل عملی دادن. برخورد لفظی یا حتا قضایی با این افراد، هیچ مغایرتی با شئون دموکراسی یا آزادی بیان نداره.

پاسخ:
پاسخ:
قدرت دست دولت است برادر من! کدوم افراد عزیزجان؟ کدوم اعمال قدرت؟ کجا؟
منتقدین اصلی این دولت یا مجلسی اند،یا سپاهی و یا صدا و سیمایی. منتقدی که البته ابزار اعمال قدرت داشته باشد،نهایتا خلاصه می شود در چنین نهاد هایی. حالا با یکی،دو جا کم و زیاد. که اساسا رییس جمهور حق ندارد به آنها توهین کند.آنها هم یا رای مردم را دارند(مثل مجلسی ها) یا اعتماد رهبری(مثل دو گروه دیگر). و اساس توهین به آنها،توهین به مردم و رهبر است. می شود بگویی کدام منتقد ِ قدرمند ِ غیر اینها وجود دارد که آقای رییس جمهور بتواند به آنها توهین کند؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">