میم،صاد

الف لام میم صاد

میم،صاد

الف لام میم صاد

میم،صاد

الف لام میم صاد...کتابى است که به سوى تو فرو فرستاده شده است، پس نباید از آن تنگدلى یابى، تا بدان هشدار دهى، و پندآموزى براى مؤمنان باشد.

سوره اعراف. آیات اول و دوم

ما و علی آقای مطهری

سه شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۰۲:۲۱ ب.ظ
به نام خدا

1- روز یکشنبه 14 آذر، علی مطهری به دعوت انجمن اسلامی دانشگاه شریف، برای بزرگداشت روز دانشجو به دانشگاه ما آمد. در خلال نظرات سیاسی تند و تیزش،  در پاسخ به سوال دختر بدحجابی که می خواست مواضع فرهنگی مطهری را در تعارض با مواضع سیاسی اش قرار دهد، مردانه ایستاد و ذره ای از اصول اعتقادی خود عدول نکرد و در جلسه ای که دختر محجبه در آن به ندرت دیده می شد، با اشاره به آیاتی از سوره نور، از حجاب و تمامی احکام اسلام در حوزه روابط زن و مرد دفاع کرد. در دل، بسیار ستایشش کردم بابت این اعتقادات شجاعانه که تحت تاثیر هیج فضایی قرار نمی گرفت. تصمیم گرفتیم از این مواضع شجاعانه و فرهنگی دکتر، تقدیر کنیم، تا بداند در این مسیر تنها نیست و ما، با وجود اختلافات سیاسی، در فرهنگ با او هم جبهه هستیم...

2- حاصلش شد این نامه

که روز دوشنبه 15 آذر منتشرش کردیم ،

3- علی آقا، یک هفته بعد، یکشنبه 21 آذر ، پاسخ مان  را داد. نامه مان را «پرمغز» خواند از لحن ناصحانه و مشفقانه اش تشکر کرد.


- این تجربه را به اشتراک می گذارم، تا در هفته وحدت، همه ما اندکی در رفتارهایمان تامل کنیم، نقاظ اشتراک را پررنگ ببینیم و افتراقات را کمرنگ. دست دوستی بیشتر بدهیم و مشت دشمنی را، جز برای دشمنان قسم خورده مان، بلند نکنیم. یاد بگیریم بیشتر جذب کنیم و کمتر دفع. یاد بگیریم «رحمه للعالمین» را ، نه برای عالم، برای همین خاک خودمان، تا حد توان، عملی کنیم....



۹۵/۰۹/۲۳
محمدصالح سلطانی

نظرات  (۲)

۰۲ دی ۹۵ ، ۱۹:۳۰ محمد شمس
سلام بر دوست عزیز.
کاش در این متنی که هدفش جذب است از کلمه بدحجاب استفاده نمی کردید و یا حداقل از کلمه ای با دافعه کمتر استفاده می کردید مثلا کم حجاب.
با ارزوی توفیق.
پاسخ:
سلام بر استاد گرانقدر. متشکر از نظر شما. اما به نظر من حجاب «خوب» و «بد» دارد نه کم و زیاد. ملاک تعیین خوب و بد آن هم، شریعت است.
سلام بر دوست عزیز
خواندن این مقاله را توصیه می کنم: 
http://www.ensafnews.com/56614/%D9%85%D8%AF%D9%88%D9%86%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D9%8A%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/
پاسخ:
سلام.
مقاله جالبی بود. هرچند حرف های آن طلبه تندمزاج را تایید نمی کنم. او حرف درستی را با بیان نادرستی مطرح کزده که خب باعث سو تفاهم می شود.

ذرباره بحث حجاب اما به نظرم بهترین کار، رجوع به نظرات متخصصین دین، یعنی مراجع تقلید است. حجاب هم بخشی از دین و بحش مهمی از دین است و نباید آن را تقلیل داد. نظر من را اگر بخواهید، دین یک منظومه به هم پیوسته است که اگر تمام و کمال اجرا نشود، به هدف غایی اش نمی رسد. انسان اگر نماز بخواند و روزه نگیرد، به سعادت مد نظر دین نمی رسد. ایضا اگر نماز بخواند و روزه بگیرد و فی المثل با نامحرم بگو و بخند داشته باشد یا مثلا پوشش اسلامی را رعایت نکند. اینها همه با هم معنا دارند و تقلیل دادن یکی از آنها، بیشتر بوی مغلطه می دهد تا منطق.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">